رد کردن پیوندها

فن سانتریفیوژ فوروارد چیست؟ راهنمای جامع درباره فن سانتریفیوژ فوروارد

فن سانتریفیوژ فوروارد چیست

همان‌گونه که می‌دانید انواع مختلف فن‌ مانند فن خانگی و صنعتی در بازار موجود است. آیا با انواع این فن‌ها و مشخصاتشان آشنایی دارید؟ آیا می‌دانید هر فن برای استفاده در چه موقعیتی مناسب است؟ و به‌عنوان سؤال آخر، اگر از شما بپرسیم فن سانتریفیوژ فوروارد چیست چه جوابی می‌دهید؟

فن خانگی و صنعتی دارای شباهت‌هایی هستند و قطعات مشترکی هم دارند. فن‌های صنعتی مانند فن فوروارد هوای بیشتری را جابه‌جا می‌کنند و قدرت بیشتری هم نیاز دارند. فن سانتریفیوژ فوروارد از خانواده فن سانتریفیوژ است. این فن در موقعیت‌های مختلف برای تهویه و خنک کردن هوا مورداستفاده قرار می‌گیرد. روی پروانه این فن تیغه‌هایی روبه‌جلو نصب است. تیغه‌هایی که متشکل از ده‌ها انحنا هستند. انحناها در جهت گردش ساعت و پروانه هستند و فن فوروارد را قادر به جابه‌جایی مقادیر زیادی از هوا با فشار بالا می‌کنند.

در این مقاله فن سانتریفیوژ فوروارد را به‌صورت کامل بررسی خواهیم کرد اگر علاقه‌مند هستید بدانید فن فوروارد چیست و چه ویژگی‌هایی دارد پس با ما همراه شوید.

مهم‌ترین ویژگی‌های فن سانتریفیوژ فوروارد چیست؟

مهم‌ترین ویژگی‌های فن سانتریفیوژ فوروارد عبارتند از:
• تیغه‌های فن سانتریفیوژ فوروارد روبه‌جلو نصب‌شده‌اند.
• جهت حرکت تیغه‌ها به‌صورت ساعت‌گرد نسبت به پروانه است.
• فن فوروارد در اندازه‌‌های بزرگ و کوچک ساخته می‌شود.
• از فن فوروارد برای تهویه مکان‌های تمیز استفاده می‌شود تا آلودگی پروانه‌ها، تعادل فن را به هم نزند.
• فن سانتریفیوژ فوروارد دارای بازده حداکثر ۷۰درصد است.
• از فن فوروارد در سیستم‌هایی با مقاومت متغیر نیز می‌توان استفاده کرد.
همچنین لازم است اشاره کنیم دمپر یکی از اجزای پرکاربرد در سیستم‌های تهویه هوا است و در فن‌ها در قسمت ورودی جریان هوا نصب می‌گردد اگر علاقه‌مند هستید درباره دمپر، ویژگی و انواع آن بیشتر بدانید مطالعه مقاله دمپر چیست برایتان مفید خواهد بود.

 

فن سانتریفیوژ فوروارد چیست
فن سانتریفیوژ فوروارد دو طرفه

اربردهای فن فوروارد چیست؟

حالا که متوجه شدیم فن سانتریفیوژ فوروارد چیست در ادامه با کاربرد های آن آشنا می‌شویم. فن فوروارد ابزار قدرتمندی برای جابه‌جایی هوا، گاز و مواد صنایع مختلف است. حالا که می‌دانیم فن فوروارد چیست، در ادامه برخی از کاربردهای فن سانتریفیوژ فوروارد را بیان میکنیم.

• سیستم‌های تهویه

فن فوروارد یکی از اجزای اصلی مورداستفاده در سیستم‌های تهویه و تهویه مطبوع مانند هواساز است. این فن‌ها برای جابه‌جایی هوا در سیستم‌های تهویه کارخانه‌ها، ساختمان‌ها و… مورداستفاده قرار می‌گیرند. فن اگزاست مانند فن سانتریفیوژ فوروارد یکی از سیستم‌های تهویه است که هوا را از محیط خارج می‌‌کند اگر علاقه‌مند هستید درباره اگزاست فن بیشتر بدانید پیشنهاد می‌کنیم مقاله اگزاست فن چیست را مطالعه کنید.

• سیستم‌های خنک‌کننده

فن سانتریفیوژ فوروارد برای ایجاد جریان هوای خنک در سیستم‌های سرمایشی و تبرید کننده استفاده می‌شود. از این فن‌ها به‌منظور انتقال حرارت از یک منبع به منبع دیگر و خنک‌سازی محیط‌های تجاری، صنعتی و خانگی استفاده می‌شود.

• سیستم‌های فیلتراسیون هوا

فن فوروارد در سیستم‌های فیلتراسیون هوا برای حرکت هوای آلوده به سمت فیلتر مورداستفاده قرار می‌گیرند. این فن‌ها با جمع‌آوری هوای آلوده از محیط، آن را با کمک فیلتر به سمت تصفیه‌گرها هدایت می‌کنند. یکی دیگر از فن‌ها که برای فیلتر و جابه‌جایی هوا مورداستفاده قرار می‌گیرد جت فن پارکینگی است. این فن با سرعت بالا حجم زیادی از هوا را تخلیه می‌کند و در پارکینگ‌ها و مکان‌های بزرگ مورداستفاده می‌گیرد. اگر علاقه‌مند هستید درباره جت فن پارکینگی بیشتر بدانید مقاله جت فن پارکینگی چیست را مطالعه کنید.

• سیستم‌های خشک‌کننده

فن سانتریفیوژ فوروارد در سیستم‌های خشک‌کننده‌ برای از بین بردن و تخلیه رطوبت از محیط‌های صنعتی به کار می‌روند. این فن‌ها هوا را از مناطق مرطوب جمع‌آوری کرده و از طریق فرایندهای خشک‌کننده به‌صورت خشک‌شده تحویل محیط می‌دهند.

• سیستم‌های جریان دهنده

یکی دیگر از کاربردهای فن فوروارد استفاده در سیستم‌های جریان دهنده و انتقال مواد است. این فن‌ها قادر به جابه‌جایی مواد از یک محل به محل دیگر هستند و در فرایندهای خرید، تولید و توزیع مواد بکار می‌روند.

• صنایع پتروشیمی

فن سانتریفیوژ فوروارد در صنایع پتروشیمی نیز بسیار پرکاربرد است و از این فن به‌منظور جابجایی بخار، گاز و سایر مواد در فرایندهای تولید و پالایش استفاده می‌شود. این فن‌ها از توان انتقال مواد با دبی بالا و فشارهای متوسط و بالا به‌طور مؤثر برخوردار هستند.

• صنایع غذایی

فن فوروارد در صنایع غذایی برای جابه‌جایی هوا، مواد خمیری و دیگر مواد مورداستفاده قرار می‌گیرد. این فن‌ها در فرایندهای تولید محصولات غذایی مانند آرد، نان، شکلات، شیرینی و سایر محصولات غذایی استفاده می‌شوند.

انواع فن سانتریفیوژ فوروارد چیست؟

دو نوع فن، از موتور پروانه منحنی فوروارد استفاده می‌کنند:

• فن تک‌ورودی

فن تک‌ورودی هوا را از طریق ورودی کناری خود از یک‌ طرف غلاف جذب کرده و سمت به خروجی مربعی منتقل می‌کند. این فرایند با کمک فلنج نصب‌شده صورت می‌گیرد.

فن سانتریفیوژ فوروارد چیست؟
ساختار فن سانتریفیوژ فوروارد تک ورودی

• فن دو ورودی

فن دو ورودی شامل یک محفظه پیمایش گسترده است. این فن هوا را از هر دو طرف اسکرول به داخل می‌کشد، سپس آن را به خروجی مربعی گسترده‌تر هدایت می‌کند.

فن فوروارد چیست؟
ساختار فن سانتریفیوژ فوروارد دو ورودی

کلام آخر

در این مقاله به بررسی اینکه فن سانتریفیوژ فوروارد چیست؟ پرداختیم. فن فوروارد در دسته فن‌های گریز‌از‌مرکز قرار می‌گیرد و یک سیستم قدرتمند و کاربردی برای تهویه هوا است. ضروری است برای خرید فن سانتریفیوژ ویژگی‌های محیط مانند مساحت و میزان آلودگی آن را در نظر بگیرید تا یک خرید هوشمندانه را تجربه کنید.

 

SHARE IT

دسته بندی ها

مقالات مشابه